Eerste week Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Selina - WaarBenJij.nu Eerste week Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Selina - WaarBenJij.nu

Eerste week Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Selina

18 September 2015 | Australië, Melbourne

Lieve lieve allemaal,

There we go..... Mijn eerste reisverslag.

Laten we beginnen bij het begin..
Het afscheid op woensdag 9 september...

Opa, oma, mama, Martin, Kyra, Bjorn, Isabella, Daniëlle, mijn koffer en schiphol.. Ze waren er allemaal bij haha.
Ik was al online ingecheckt, dus hoefde alleen mijn koffer nog maar weg te brengen. Dat was zo gedaan! Die vrouw bij de balie stond er van te kijken dat ik maar 26.8kg mee nam.. Jep that's all. Vond het zelf ook wel knap moet ik eerlijk toegeven. Nadat mijn koffer weg was zijn we met zn alle nog wat gaan eten, super gezellig :), dat was mijn laatste genietmomentje in Nederland. De nodige woorden en tranen gelaten, toen op naar de douane.. Ook bij de douane was het zo gedaan, makkie allemaal dus.
Via facebook was ik in contact gekomen met Denise, zij vloog een half uur later via Singapore ook naar Australië. We hebben samen even geld gewisseld bij het wisselkantoortje en toen was het voor mij eigenlijk al tijd om naar de gate te gaan (ik was al aan de late kant, het zal eens geen waar zijn). Bij de gate aangekomen kon ik gelijk het vliegtuig in, eigenlijk was dit wel heel fijn, hoefde ik niet alleen te wachten. Bij het 'inchecken' hadden ze me verteld dat ik 3 stoelen voor mezelf zou hebben. Dit was helaas niet zo, ik had er maar 2, er ging een Arabische man op de andere stoel zitten.. Vooruit, hij zat goed stil dus ik had er geen last van :P.
6,5u later geland in Dubai. Hier had ik een tussenstop van 1,5u. Je werd met een bus naar het vliegveld gebracht, op het vliegveld even zoeken welke gate ik moest hebben A1. Goed, uh hoe kom ik daar? Nou gewoon met de trein.. Met de trein? Ja met de trein! Ik moest 5 minuten met de trein van het vliegveld naar mijn gate. Heel raar, maar zo groot is het vliegveld op Dubai! Toen door naar Melbourne! De reis is me echt reuze mee gevallen! Ik heb veel films gekeken en best veel geslapen..
20.59 geland in Melbourne, jeeej! Op naar de douane met mn potje pindakaas voor Liz! In het vliegtuig had ik al zo'n douaneformulier gekregen, maar ik ben natuurlijk zo'n klunsje die daar niks van snapt, dus heb hem samen met de mevrouw van de douane ingevuld. Ook hier was het een makkie en kon ik zo door lopen. Conny had me gewaarschuwd dat de kans aanwezig was dat mijn koffer er niet zou zijn, hier was ik zooo bang voor.. Maar ook dat zat mee, haha lucky me! Binnen een half uur was ik overal doorheen. In de ontvangsthal stonden Liz (au pair) en Jamie (vader) op mij te wachten, warm ontvangst dus!
Vanaf het vliegveld was het ongeveer 20/30 minuutjes rijden naar huis. Thuis nog wat gekletst met Jamie en Sarah en toen gaan slapen.

Vrijdag 11 september, vandaag was de eerste ontmoeting met Ruby (november 3) en Otis (1), m'n kindjes voor het komend half jaar.. Ruby is op vrijdag bij Bambini (daycare) dus alleen Otis was thuis. Wat een dotje! 's Morgens hebben we lekker op t gemakje aan gedaan en 's middags zijn we naar Elsternwick geweest, 1 halte met de trein. Van te voren hadden we eerst een Myki (ov) gehaald. Voor 2 uur reizen betaal je 3 dollar en je betaalt max 8 dollar voor een hele dag reizen met het openbaar vervoer, dat is €5, super cheap dus! Verder hebben we een bankaccount voor me geopend en zijn we naar de bibliotheek geweest. Om 17.00 was het tijd om Ruby op te halen. Gelukkig reageerde ze goed! Ze was wat verlegen, ik ben benieuwd voor hoelang. Die avond hadden we met Jamie en Sarah een afscheidsetentje voor Liz.

Zaterdag 12 september, vandaag ben ik met Liz naar CBD (Melbourne city) geweest. Ongeveer 20/25 min met de trein. Hier hebben we een simkaartje gehaald en wat rond gehuppeld. Wauw wat een mooie grote stad! Echt wauw! Liz moest vandaag nog werken in de pasta bar dus we zijn maar even geweest. Ik ben nog naar het strand gelopen en vanaf daar door gelopen naar St Kilda. Mooi uitzicht op de skyline van Melbourne gehad, zeker nog een keer terug als het donker is!! Verder rustig avondje thuis gehad.

Zondag 13 september, via facebook (Dutchies in Melbourne) had ik contact met Nicole, ook in Melbourne. We hadden afgesproken in St Kilda om daar wat te drinken, Tim (ook van facebook) kwam ook. Waar zouden we toch zijn zonder facebook?! Zo bizar, maar zo fijn! Later die dag zijn we naar CBD gegaan en geëindigd op de afscheidsborrel van Liz. Liz je bent zo lief, nogmaals bedankt voor alles! En beter kom je nog lekker een weekje terug naar Melbourne :D.

Ik heb nu al blaren van vele lopen, ja ja sportief, op mn slippertjes.

Maandag 14 september, my first day as an au pair.. Mijn ochtend begon met twee huilende kindjes, top.. We zijn lekker naar het park gewaneld, toen was het over! Otis gaat 's ochtends en 's middags naar bed, dus we waren weer op tijd thuis. Ruby en ik hebben thuis gespeeld (keukentje, duplo, tekenen). Ik moet alles even onder de knie krijgen hoe ik het beste alles in kan plannen qua eten en slapen en eten haha. Maar dat went zo! Rond 18.00 komen Jamie en Sarah thuis. Ik zorg dan dat de kinderen al hebben gegeten. Zij stoppen ze dan in bad en bed. Vanavond heb ik samen met Jamie gekookt, mexicaanse wraps. Het was een drukke dag met veel nieuwe indrukken dus lekker op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag 15 september, Ruby naar Bambini, dus alleen Otis thuis. Als Otis slaapt kan ik veel doen qua wassen, strijken en koken. Maar als hij wakker is kan ik er echt achteraan rennen haha. Klein draakje. Vanavond mn eerste breek momentje al gehad (sorry mam, had ik lekker niet verteld). Ik was gewoon zo moe (jetlag, nieuwe indrukken, alles) en had mn boekje erbij gepakt.. Al die lieve dingen.. Ik kon het niet droog houden.. Iedereen super bedankt voor de lieve woorden!!

Woensdag 16 september, op woensdag hoef ik pas om 16.00 te 'beginnen'. De moeder van Sarah past tot die tijd op. Ik heb eerst een beetje uitgeslapen, daarna ben ik met de trein naar CBD gegaan. Het weekend dat ik was aangekomen was het lekker weer, maar vanaf maandag is het fris. Hier was ik niet helemaal op voorbereid haha, dus wat heb ik vandaag gedaan??

Donderdag 17 september, op donderdag is Otis naar Bambini, dus is alleen Ruby thuis. Nadat we Otis naar Bambini hadden gebracht ben ik doorgelopen naar Brighton, plaatsje hiernaast. Wat boodschapjes gedaan met Ruby. Terug thuis hebben we cupcakes van Peppa Pig (daar is ze helemaal fan van) gebakken. 's Middags hebben we een ijsje gehaald, deze had ze verdient omdat ze gisteren voor het eerst op het potje had gepoept. Liz had zolang geoefend. Ruby was zo trots op zichzelf, ze vertelde het tegen iedereen die ze tegen kwam! Ze heeft ook heel de dag geroepen: i get an icecream! Eten wilde ze niet haha, heerlijk!
Een groot feest vandaag dus! Ook voor mij, want we hebben 's avonds lekker Griek gehaald! :)

Vrijdag 18 september, Ruby naar Bambini. Otis begon de dag weer een beetje jengelig. Na zijn ochtenddutje ben ik naar Elsternwick gelopen. Langs de bank, in het dorpje rond gesnuffeld, wat gegeten en toen terug naar huis gelopen. Mikey (de vader van Jamie, wilt geen opa genoemd worden) haalt Ruby op vrijdag op bij Bambini. Thuis hebben we met zn alle gezellig een vrijdagmiddag borrel gedaan (blije vrijdag, proost).

Ik heb trouwens ook echt een super kamer mét eigen badkamer, zo fijn! Lekker je eigen spulletjes. Begin van het jaar is het de bedoeling dat ze het huis gaan verbouwen/stuk aanbouwen. Er zijn nu te weinig slaapkamers (in november verwachten ze hun 3e kindje). Gaat echt super mooi worden! Ik hoop dat ik het resultaat nog kan mee maken!

Mijn weekend is ook al een beetje gepland. Morgen ga ik eerst met Nicole naar CBD, 's avonds oppassen Jamie en Sarah gaan weg en zondag met Nicole naar de musical The Lion King! Zo benieuwd of het hier hetzelfde is..

Het lijken misschien makkelijke dagen, maar ik heb mn handen vol! Voornamelijk DE KINDEREN, wassen, strijken, koken, voeren, luiers verschonen, troosten..

Ik vermaak me, ik heb het naar mijn zin, mijn droom komt uit!

  • 18 September 2015 - 19:52

    Bianca De Vos :

    Wat een mooi verslag . Fijn dat je het naar je zin hebt op het breek momentje na. Ik ben trots op je . Liefs je moeke xxxx


  • 18 September 2015 - 23:18

    Helma Van Ham:

    Dat komt allemaal wel goed met jou,petje af meisje dat je dat allemaal maar even doet,je hebt zowat een hele moeder taak daar.Maar het is wel een heel mooie omgeving ,wat is het tijdsverschil?een heel fijn weekend en een heleboel kusjes en knuffels!xxxxxx.

  • 19 September 2015 - 00:07

    Cristina Sais:

    Wat heb je mooi geschreven ! We zijn blij te horen dat zo goed gaat met je en dat je zo goed naar je zin hebt! Heel fijn weekend! We wachten af na je volgende bericht! We zijn benieuwd na! Hou je taai! Dikke kus uit wernhout ! Juan en Cris

  • 19 September 2015 - 08:55

    Heleen:

    Hoi Selina, wat leuk om te lezen
    Ik ga je volgen hoor

    Fijn weekend en dikke kus

  • 20 September 2015 - 02:43

    Liz:

    Lieverd ben je! Komt helemaal goed.

  • 21 September 2015 - 11:02

    Selina :

    Weer super lief allemaal!
    Dankjewel voor jullie reacties!
    Het is hier 8u later.

    Dikke knuffel allemaal!

  • 21 September 2015 - 22:28

    Martin:

    hallo Selina

    IK had eindelijk tijd om even naar je eerste weekverslag te kijken [ te druk met andere dingen sorry]
    nou ik zie dat je het reuze naar je zin heb en dat na 1 week, hoe moeten de andere weken dan niet zijn.
    en wat je zegt als er geen Faceboek zou bestaan dan zou nieuwe contacten iets langer duren.
    maar ja ik zie ook dat je 2 schatjes van kindertjes bij je heb en daar door veel tijd aan kwijt ben.
    en dat je geniet van de omgeving waar je nu bevind.
    Nou ik verheug me er op om het volgende verslag te lezen . [have fun]

    groetjes en een knuffel

    Martin & Ma Blommers



  • 22 September 2015 - 11:40

    Conny En Mandy Travelcounsellors:

    Lieve Selina,

    Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je en voor mij vooral ook dat je reis zo goed is gegaan. Als je het alleen moet doen is het snel gezegd maar snap dat je je best een beetje druk hebt gemaakt hoor! Heel normaal. Dan zie je pas waar toe je allemaal in staat bent toch? Trots op je xxx

    Knap hoe je de huishoudelijke taken en kindjes al gedaan hebt en dat al in 1 week. Die gastouders boffen echt met jou, daar komen ze vanzelf wel achter! Sterkte met de klusjes en kids en vooral veel genieten.

    Als je nog leuke hotspots hebt in Melbourne of omgeving dan hou ik me aanbevolen hoor!
    (nee niet voor mezelf maar wel voor klanten)

    Tot het volgende verslag

  • 22 September 2015 - 14:49

    Bella:

    sounds great! ;p
    Fijn dat het zo goed loopt. En ja breek momentjes.. Heb je mij voor om je hartje ff te luchten.(qua tijdstip)
    Veel plezier maken selientje!



    Xxx

  • 23 September 2015 - 11:14

    Jan, Marga, Patricia En Claudia:

    Hoi lieve Selina,
    Allemaal leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Het lijkt ons ook heel druk, hoor. 2 kindjes verzorgen en alle andere werkzaamheden. Maar je doet het toch maar allemaal! Trots op jou! En gun jezelf de tijd om te wennen, hoor. Heel ander leventje dan in NL toch! Leuk dat je al een vriendin hebt om mee op te trekken. Dat is fijn! Veel plezier daar en we volgen je!

    Liefs xxx

  • 29 September 2015 - 11:02

    Nikkie:

    Hoi Selina!

    Wat leuk om te lezen hoe het daar gaat!!

    Ik ga je volgen ☺️

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2016

Toe aan vakantie......

30 Mei 2016

Goede versie, READY-STEADY-GO!

02 April 2016

Het grote afscheid.

20 Januari 2016

Happy New Year!

22 December 2015

Halfway there....
Selina

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 4479

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: