Goede versie, READY-STEADY-GO! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Selina - WaarBenJij.nu Goede versie, READY-STEADY-GO! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Selina - WaarBenJij.nu

Goede versie, READY-STEADY-GO!

Blijf op de hoogte en volg Selina

30 Mei 2016 | Australië, Melbourne

2 april; LET'S GO! In mijn vorige verslag waren we dus al onderweg. De eerste ministop was Geelong om daar Karlijn en Isabelle op te halen, twee andere gezellige Dutchie girls. Isabelle reist tot Adelaide met ons mee en Karlijn tot in Perth.
Goed, om 11.15 begon onze reis naar Adelaide! Gas gas gas, hop hop hop, 820km te gaan.
Savonds, iets later dan verwacht, aangekomen op de 'camping'. Hier is opnieuw gebleken dat campings uitzoeken toch niet een van mijn beste kanten is, het was namelijk niet meer dan een dumping point en een staplaats voor campers.. Oeps, sooorry!
Zondag hebben we het CBD (stadscentrum) van Adelaide bezocht. Dit was niet zo heel bijzonder, zeker niet in tegenstelling tot het altijd bruisende Melbourne.. Wat wel leuk aan Adelaide was, was de drive-in cinema! De film was niet zo boeiend, Batman vs Superman, Nicole en ik hebben dan ook een stuk met onze ogen dicht gekeken.... Maar het was een leuke ervaring! Maandagochtend zijn we weer vertrokken, op naar Perth (met tussenstops langs de kust)!

De eerste dagen hebben we voornamelijk veel kilometers gemaakt, dagen van 800, 900 en 1000km. We proberen zoveel mogelijk gratis campings te zoeken, meestal is het niet meer dan een rest area langs de weg met een stukje gras waar we onze tent weg kunnen zetten, met veel geluk zijn er 'toiletten' aanwezig. Op onze 'camping' in Ceduna hebben we 4 Franse jongens ontmoet, gezellig avondje op de campsite gehad met kampvuurtje en marshmellows en we hebben het spelletje guess who? gespeeld. In Albany hebben we voor het eerst op een betaalde camping geslapen waar we eindelijk een keer konden douchen en onze kleren konden wassen. Hier werden we dan ook wakker met een geweldige zonsopkomst! Ook hebben we geslapen in een National Park in North Walpole, toen we daar aankwamen was er een man op de fiets. Ik natuurlijk met m'n grote mond: dat kan nooit een Nederlander zijn, Nederlanders zijn te lui om zo ver te fietsen! 3x raden.......het was een Nederlander. In Margaret River mochten we bij Micha slapen. Een Nederlands meisje die op zoek was naar wat gezelligheid. Op de dag dat we bij haar aankwamen was ze toevallig ook nog eens jarig. Dit wisten wij niet, dus hebben daar bij een bottle shop nog even snel een flesje wijn gescoord! Die avond zijn we lekker uiteten geweest en hebben we haar verjaardag verder gevierd in het café. Hier hebben we 3 nachten geslapen. Heerlijk om dan weer in een huis te zijn en alle luxe te hebben van een normale wc, douche, wasmachine en keuken! Vanuit Gracetown, waar Micha eigenlijk woont, zijn we naar Hamelin bay gereden waar je tussen de stingrays kunt zwemmen. Gewoon openbaar strand waar je stingrays in het ondiepe water zwemmen. Super gaaf! Ook zijn we naar de surfpro's wezen kijken, de wedstrijden waren net begonnen. Bizar hoe hoog de golven zijn en dat er dan ook nog mensen zijn die op hun surfplank kunnen blijven staan.
Helaas hebben we in Margaret River ook afscheid moeten nemen van Karlijn, zij heeft besloten hier te blijven om werk te zoeken voor haar second year visa. Weer met z'n tweetjes verder dus!
In Mandurah zijn we mee geweest met een dolphin cruise, er zijn aaaaatijd dolfijnen te zien, behalve tijdens onze tour natuurlijk.. Later werd onze dag gelukkig nog goed gemaakt door de koala's. We hebben namelijk koala's geknuffeld in Wildlife park Cohunu. Wat een leven hebben die beestjes he, hele dag slapen en als je wakker bent eet je de blaadjes van de boom.

Woensdag 13 april, Perth; super leuke stad! Tot nu toe nummer 2 van mijn top! Iets meer zwervers/dakloze dan in Melbourne. Maar ze doen je gelukkig geen kwaad, of wij lopen er met een boog omheen. Nicole had op Facebook een post geplaatst met de vraag of iemand toevallig een lapje grond of een oprit beschikbaar had zodat wij daar in ons tentje konden slapen. Toen reageerde Rob (Nederlandse jongen) daarop dat zijn huisgenoot weg was, dus dat wij wel in zijn kamer mochten. He-le-maal super! Eigen slaap -en badkamer, dit hadden we alleen kunnen dromen, zo luxe. We hadden belooft dat we pannenkoeken voor hem zouden bakken, dat heeft Nicole dus ook gedaan, savonds gelijk heerlijke pannenkoeken gegeten.
Cottesloe beach, ik denk dat dit het bekendste strand in Perth is. Wij dachten, dat lopen we wel even. En dat hebben we gedaan, 19.6km! Het strand was wel mooi maar niet heel bijzonder. Terug hebben we dan ook lekker de trein gepakt. Zaterdags zijn we naar Fremantle (Freo) geweest. We hadden hier afgesproken om met Sarah (vriendin van David, Dans plants) te gaan lunchen. Verder hebben we hier wat rond gelopen in het stadscentrum en langs de haven en hebben we een ooooverheerlijk ijsje gegeten op de Fremantle market. Savonds zijn we op stap geweest in Perth en je gelooft het nooit, maar hier kwamen we de Fransen jongens van de eerste campsite weer tegen!
Dinsdag 19 april zijn we naar Rottnest Island geweest. Dit eiland staat een beetje bekend om de quokka's op Google ook wel genoemd als selfiebeestjes. Op het eiland zitten zo'n 12000 van die beesten. Je kunt het eiland rond met een bus of op de fiets. Fiets huren en gaan, op naar de quokka's! Ik had precies uitgezocht waar ze zouden moeten zitten/overgenomen van de ene kaart op de andere (ik hoor jullie al denken, hier gaat het fout). Dat ging het ook haha! Wij fietsen, fietsen, bordjes lezen, quokka's zoeken en niks vinden.... Tot we op een kruising stonden, daar besloten even wat te drinken en er een Nederlanderse jongen aan kwam gefietst, Mike. Hij wist ons te vertellen dat we een stuk terug moesten waar we vandaan kwamen, dat daar veel quokka's zaten. Zo gezegd zo gedaan, maar geen quokka's. Uiteindelijk hebben we nog een keer de kaarten erbij gehaald, hebben we ze gevonden en natuurlijk de beste selfies gemaakt!
Als afsluiter zijn we in het Kingspark, waar je over de skyline van Perth kijkt, gaan picknicken. Prachtig uitzicht! Goede afsluiter dus. Hierna hebben we een paar drankjes gedaan met Mike (van Rottnest Island), onze nieuwe reisgenoot.

Vrijdag 22 april, en door! Om 13.00u (We hebben eerst uitgeslapen en een beetje 'uitgekaterd' van de avond ervoor) hebben we Mike opgehaald in Freo. Deze dag hebben we alleen een stukje gereden en een campsite gezocht. Zaterdags zijn we in Lancelin gaan sandboarden, net zoiets als snowboarden maar dan in het zand, verrassend. Super leuk om te doen! Je moet je board insmeren met een kaars om hem glad te houden. Ik denk dat ik iets te veel kaars had gesmeerd, de eerste keer ging ik namelijk gelijk over de kop haha. Helemaal onder het zand natuurlijk. Top! Later de dag zijn we nog naar de Pinnacles gegaan, simpel gezegd stenen die uit de grond komen haha. Het is wel bijzonder om te zien, zoveel en hoever zal het onder de grond nog door gaan?! Verder hebben we de dagen een beetje gevuld met strandjes en snorkelen. Tijdens het snorkelen zijn we alle 3 gebeten door kwallen. Nog nooit eerder gehad, het brandde die dag alleen en daarna was het gelukkig over. We hebben twee dagen regen gehad, als het hier regent kun je echt niks.... De ene dag zijn we heeeeel lang gaan lunchen (genoeg zodat we geen avondeten meer hoefde) en de andere dag zijn we heeeeel lang gaan ontbijten haha!
Sinds dinsdag 26 april reizen we met 3 andere auto's. Super gezellig! De eerste avond op de 'camping' hebben we gezellig met z'n alle gezeten, er werd gitaar gespeeld en gezongen. Even tussendoor: iedereen was jaloers op onze luxe makkelijke tent. Opnieuw hebben we een Pink Lake gespot. Hij is echt echt roze! Je kunt het jammer genoeg op foto's niet zo heel goed zien omdat je die vlak maakt, maar het is echt roze! Principality of hutt river, een klein mini landje in Australië. Niet veel mensen die dit weten.... Het stelt ook niet zoveel voor, maaaaar we hebben weer een extra stempel in ons paspoort!
Ook hebben we weer mooie uitzichten mogen spotten in Kalbarri National Park! Blijft zo mooi allemaal!
In Shark bay/Denham hebben we een minivakantie van 4 dagen gehad. Een auto was stuk en kon na het weekend pas gemaakt worden. Geen probleem, even lekker relaxen en genieten van het zonnetje. (Alsof we dat anders niet doen) Hier hebben we ook een 4x4 drive gedaan. En hoe......nu komt het haha! We gingen met 2 auto's, in het begin ging het allemaal prima. We hebben beide twee keer vast gestaan. Toen wij voor de tweede keer vast stonden, viel de auto uit en konden we niks meer. Top! Onze vrienden hadden we inmiddels terug naar de camping gestuurd en gevraagd of zij voor ons een takelwagen wilde bellen. Paar voorbijgaande auto's hebben naar onze auto gekeken maar het kwam er op neer dat de versnellingsbak stuk zou zijn. Toen kwam er een voorbijgaande auto met 4 licht aangeschoten mannen voorbij. 1 van hen was een mechanic. Dus hij er naar gekeken maar zei dat hij verder ook niks voor ons kon doen. Een half uur laten kwamen ze terug, ze zaten op de camping en konden het niet over hun hart verkrijgen om ons zo te laten staan dus hadden hun gereedschap gehaald en kwamen ons helpen. Een nylon bol in de versnellingspook was afgebroken en blokkeerde alles, vandaar dat wij hem niet konden verzetten. Hij heeft de losse stukjes eruitgehaald en een ram met de hamer gegeven en toen konden we hem weer in 4weel drive en normaal zetten. Dus gelukkig hoeven we niet naar de garage voor een dure versnellingsbak! Tegen de tijd dat alles gerepareerd was was het al 6u dus donker en konden we het park niet meer uit. Zij hebben ons naar de camping gereden en we hebben verder de hele avond met hun door gebracht.. Hun barbecue mogen gebruiken, bier gekregen, nootjes alles! I love Australian people! Dit zou in Nederland noooooit gebeuren. Smorgens heeft Nicole pannenkoeken gebakken en we hebben ze onze klompjes gegeven, we hebben ze geld aangeboden maar ze wilde niks van ons aannemen. Our heros!!

• 30 Mei 2016 - 09:49

Bianca De Vos :

Weer een geweldig avontuur . Met ups en downs en heel veel leerzame en mooie momenten . Ik ben trots op je . Je ben een kanjer.

• 30 Mei 2016 - 10:46

Conny:

Heerlijk om te lezen Selina en nog steeds jaloers:) Geniet er nog lekker van en doe voorzichtig want als ik het af en toe lees wat jullie meemaken ha ha ha.....

• 31 Mei 2016 - 16:06

Els Lossez:

Hallo Selina,
    Wat een avonturen!
    Geniet lekker meisje, dit is eens in a lifetime
    Geniet ervan en wees voorzichtig
    Veel liefs van Oma Fon en Els