Happy New Year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Selina - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Selina - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Selina

20 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Daar ben ik weeeeeer..
Aller eerst wens ik iedereen gezond, liefdevol, gelukkig nieuw jaar!

Australische Kerst...
Op kerstavond ben ik met Nicole, Svenja en Kim naar Santa's boat party georganiseerd door Newbies geweest. Eens een keer wat anders, kerstavond in het zonnetje, op een boot!
Eerste kerstdag heb ik hier thuis met de familie gevierd. Sarah's moeder en broer kwamen over en Jamies vader en zus met gezin. Gezellige boel allemaal bij elkaar! Iedereen had voor iedereen cadeautjes gekocht, ook voor Selina, lucky me! :) Na het uitpakken van alle cadeautjes hadden we een 'lunch' lunch voor een hele week haha. (Zie foto's) Het was heerlijk en super gezellig. Oh en voor ik het vergeet te zeggen, het was hier 34 graden.. Hoe was jullie kerst? ;)
Tweede kerstdag kennen ze hier niet.. Dat heet hier Boxingday, dat wil zeggen uitverkoop in de stad! Smorgens vroeg ben ik met Nicole op pad geweest voor onze uitzet, helaas waren de spullen die we nodig hadden net niet afgeprijsd. Na onze shopochtend zijn we naar een Cricket wedstrijd gegaan. Mijn god, wat was dat saai zeg haha. We hebben meer sensatie in het publiek beleeft dan tijdens de wedstrijd. Maar goed, we hebben weer een Australische sportwedstrijd bijgewoond, kunnen we afvinken op ons lijstje.
Deze dag is de familie op vakantie gegaan voor twee weekjes, dus ik heb ook lekker twee weekjes vakantie.

Oud & Nieuw. Deze dag was zooooo warm, unbelievable, 39 graden! Ik ben smorgens eerst met Kim naar het strand geweest, niet al te lang zelfs daar was het te warm voor haha. Savonds hadden we met 15 meiden (op 2 jongens na) een picknick langs de Yarra River, zodat we ook vanaf daar naar het vuurwerk konden kijken. In Australië is het niet gebruikelijk om zelf vuurwerk af te steken.Er waren 6 secret places in de stad waar vuurwerk af werd gestoken. Goed geregeld, zouden ze in Nederland ook zo moeten doen. Super gezellige avond gehad en mooi vuurwerk bekeken! Hierna wilde we de stad in, maar alles ging om 1u dicht. Helaas pindakaas... Of we moesten naar de grote clubs, maar dan moest je ook veel entree betalen, daar hadden we geen zin in.

Nieuwjaar. Voor het eerst in mijn leven heb ik mee gedaan aan de nieuwjaarsduik! Dat durfde ik hier wel aan haha. Via facebook was er door een Nederlandse jongen een event aangemaakt voor de nieuwjaarsduik in St Kilda. In Melbourne zijn niet heel veel Nederlanders, het was dus ook niet zo druk als in Sydney, maar het was leuk! Na afloop zijn we nog met een groepje bitterballen gaan eten, ze smaakten niet zo als in Nederland, maar het ging om het idee!

Maandag 4 Januari ben ik samen met Nicole en Doethyna (vriendin van Nicole die 2 weekjes hier op vakantie was) de begonnen aan de Great Ocean Road. Na elke 'minivakantie' wordt Australië mooier en mooier!! Kan niet wachten om te gaan reizen!
We zijn onze reis begonnen in Torquay en donderdag geeindigd in Warrnambool. Echt WAUW! Mooie stranden, mooie stadjes, mooie wandelingen, mooie natuur, mooie omgeving. Het meest bijzondere was dat je binnen een uur gewoon van weiland naar regenwoud, maar ook naar strand reed. Zoveel ruimte in het land en dit zo dicht bij elkaar. Alle drie de nachten hebben we gekampeerd, konden we alvast oefenen voor de grote reis. En jawel, we hebben de relatietest/tentopzettest overleefd haha. We hebben de makkelijkste pop up tent gekocht die er was. Op de eerste camping hadden we niks, maar dan ook echt niks, op koala's als huisdieren na. (Deze camping had ik geboekt, laat mij dus nooit een camping boeken :P) Op de tweede camping hadden we normale toiletten, douches en zelfs een keuken. Op de laatste camping hadden we alles van zwembad tot free wifi! Het werd dus met de nacht beter haha.

De 'vakantie' hebben we afgesloten met een stapweekend. Vrijdag zijn we (sorry, als ik we zeg bedoel ik Nicole en ik haha, dat is makkelijker) op stap geweest met Michael (zoon van de baas van Nicole) en zijn vrienden. Zaterdag zijn we op stap geweest met Dan (huisgenoot van Nicole). Goeie afsluiter!

De eerste werkweek na de vakantie zit er inmiddels al weer op. Het is even wennen met Jensen, maar alles gaat goed! Om de 3u moet hij nog gevoed worden, dus tussen de kleine wandelingen door ben ik voornamelijk thuis. Ruby gaat op maandag, donderdag en vrijdag naar Bambini en Otis op dinsdag, donderdag en vrijdag. Donderdag en vrijdag zijn dus een beetje 'relaxdagen', al zijn dat juist de dagen dat ik tijd heb om het huishouden bij te houden. Sinds de vakantie is Ruby helemaal fan van frozen, dus we dansen en zingen vanaf 11jan alles van Anna en Elsa haha. Otis begint te praten en leert steeds meer woordjes. Verder probeert hij overal op te klimmen en te rennen, niet altijd met het gewenste resultaat.... Hij heeft al wat blauwe plekken en verwondingen overgehouden, arme prul!


Lieve mensen, dit was mijn verhaaltje weer.. Ik hoop dat jullie het nogsteeds leuk vinden om te lezen?!

Tot snel weer, dikke kus uit Australië!

  • 20 Januari 2016 - 13:34

    Agnes Marcus :

    Wow Selina wat een belevenissen zeg. Fantastisch om te lezen dat het goed met je gaat. Eerlijk gezegd had ik van jou ook niet anders verwacht. Blijf vooral genieten, deze onderneming pakken ze niet meer van je af. Eindelijk is het me gelukt om je te volgen en bovendien niet onbelangrijk... op je te reageren. Have fun!!

  • 25 Januari 2016 - 15:21

    Els Lossez:

    Hallo Selina,

    Wat een leuk verslag weer. Wat super dat je zo aan het genieten bent.

    Veel liefs van ons
    Oma Fon en Els

  • 26 Januari 2016 - 07:47

    Selina :

    Ah lieve reacties weer!
    Dit pakken ze inderdaad niet meer van me af Agnes!
    Ben echt al aan het aftellen voor het reizen!!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2016

Toe aan vakantie......

30 Mei 2016

Goede versie, READY-STEADY-GO!

02 April 2016

Het grote afscheid.

20 Januari 2016

Happy New Year!

22 December 2015

Halfway there....
Selina

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 4458

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: