Halfway there.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Selina - WaarBenJij.nu Halfway there.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Selina - WaarBenJij.nu

Halfway there....

Blijf op de hoogte en volg Selina

22 December 2015 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Aussiealert! :)

Aller eerst mijn excuus dat ik vorige maand heb overgeslagen..
Ik heb het te druk met leuke dingen doen :)
Ik zal wel bij het begin beginnen, goed?

Zaterdag 17 Oktober heb ik samen met Nicole een fietstour door Melbourne gedaan. De eerste keer dat ik hier op een fiets heb gezeten haha. In het begin was het wel even raar, je fietst natuurlijk aan de andere kant van de weg.. Maar we hebben het overleefd!
Australië is een jong land dus heeft jammer genoeg niet veel mooie oude historische gebouwen, maar het was wel leuk om een keer wat anders te doen! Sowieso het dragen van de prachtige helm......

Zaterdag 24 Oktober stond ik op het punt samen met Nicole naar een plantenveilig voor haar werk te gaan toen Jamie mij vertelde dat Sarah beginnende weeën had. Jeeeej een teken dat de baby eruit wilde! Eerder dan gepland maar Jensen Hamilton Rigg is deze dag ook geboren! Jippie mijn derde kindje in mijn au pair gezin! Heel bijzonder om zoiets mee te maken. Sarah is in het ziekenhuis bevallen, de eerste 2 dagen heeft ze dan ook in het ziekenhuis gelegen en 3 dagen daarna in een soort van geboortehotel. Op de dag van thuiskomst (woensdag 28 oktober) heb ik samen met Ruby het huis versierd met blauwe ballonnen. Verder is dat allemaal niet zo uitgebreid als bij ons in Nederland. Ze kennen hier geen geboorteborden in de tuin, geen geboorte kaartjes, geen beschuit met muisjes, geen slingers... Best jammer want dat maakt het nou juist leuk om thuis te komen lijkt me. Het is echt een schatje van een baby! Slapen doet hij niet zo heel veel, vooral s nachts is hij veel wakker.. Shirley (Aziatisch vrouwtje, speciale 'nanny' die tot 24/12 hier is om 24/7 voor Jensen te zorgen) heeft het er maar zwaar mee haha.

Verder heb ik hier ook voor de eerste keer gesurft! Gaaf zeg! Maar wel zwaar haha. Het ziet er allemaal zo makkelijk uit, maar het is toch nog een aardige klus om op je plank te blijven staan haha. Het is me gelukt, jawel voor 2 sec. We hebben deze surftour gedaan via de organisatie Newbies, zij organiseren veel activiteiten en feestjes.

Dinsdag 3 November was het Melbourne Cup Day. Dit is een Public Holiday, dat wil zeggen dat iedereen dan vrij is, jippie! Daar houden we van haha. De weken rond om deze dag staan in het teken van de paardenraces, deze dag zijn we dan ook naar de paardenrace geweest. Ik wilde eerst niet gaan, zoals vele van jullie weten zijn paarden niet bepaald mijn lievelingsdieren dus ik zag het nut er niet zo van in om te gaan. Svenja heeft me overgehaald toch mee te gaan, het is toch iets wat bij Australië hoort, dus iets wat je mee gemaakt moet hebben. Achteraf ben ik ook heel blij dat ik toch mee ben gegaan! Het was zo leuk! Iedereen is mooi gekleed, mannen in pak, vrouwen mooi gekleed met een hoedje of bloemstuk op hun hoofd (ja, wij ook haha). In tegenstellen tot hoe netjes iedereen eruit ziet, zijn de meeste mensen dronken en picknickt bijna iedereen op het gras haha! Heel vreemd.. Oh, van de paardenrace hebben we trouwens niet zo heel veel gezien.. Gelukkig had Nicole het voor me gefilmd, dus kan het elke dag terug kijken ;).

Dinsdag 17 November, Ruby's verjaardag. Ik was echt heel benieuwd hoe dat hier ging, verjaardagen.. Een week van te voren waren Nicole en ik al op pad gegaan voor een cadeautje, wat een opgave..haha. Maar jawel ik was geslaagd, bij de Toys R Us of course! De dag zelf was niet anders dan normaal. Buiten het feit dat ze 's morgens allemaal cadeautjes kreeg natuurlijk. Ze is deze dag gewoon naar Bambini gegaan. Wel ben ik met Otis bij Bambini langs geweest om taart te eten met alle kinderen. Ik denk ook dat dat hier de manier van 'trakteren' is.
Zondag 22 November hebben we haar verjaardag voor familie en vrienden gevierd. De verjaardagen zijn hier wel beter dan in Nederland vind ik. Sowieso 25 graden in November en koffie en thee bij aankomst kennen ze niet, hier gaan ze gelijk aan de champagne! Deze traditie ga ik ook maar voortzetten in Nederland denk ik! Jum!

Vrijdag 27 November, Grampians! Het was weer tijd voor een weekendje uit.. :) Dit keer naar de Grampians, een van de vele National parken in Australië. Heel anders dan Wilsons Prom! Wilsons Prom had veel stranden en de Grampians is meer natuur. Niet met elkaar te vergelijken eigenlijk. Maar wel weer in één woord: WAUW!
Bij aankomst bij ons hostel werden we al warm ontvangen door familie Kangoeroe. Het blijft toch bijzonder dat je deze dieren overal in het wild kunt tegen komen. Deze avond hebben niks meer gedaan. Eten gekookt, wandelingen voor de komende dagen uitgestippeld en slapen.
Zaterdags hebben we de Pinnacle beklommen voor een geweldig uitzicht! Bovenaan de top hebben we geluncht en kerstfoto's gemaakt, hierbij heb ik mijn teen bezeerd (een stukje van mn nagel verloren, tijdens het 'verzorgen' ben ik ook nog bijna flauw gevallen (sorry mam had ik je nog niet verteld), maar gelukkig had ik goeie zusters bij me!). Uiteindelijk waren we na 7u wandelen terug bij het hostel. Deze dag hebben we afgesloten met een barbecue.
Zondags zijn we de dag begonnen met kajakken, super leuk! Daarna hebben we nog wat kleine wandelingen gedaan en was het weer tijd om naar huis te gaan. Helaas, de dagen zijn veel te kort!

Tussendoor hebben we nog wat kleine tripjes uit gedaan zoals naar Bendigo, hier hebben we een goudmijn bezocht en zijn we 62 meter de grond in gegaan. Helaas, geen goud gevonden... We hebben verschillende parken bezocht om wandelingen te maken. Dinsdag is als vaste 'bakdag' ingesteld. Suzan moet dan 's avonds trainen, dus dan ga ik naar Svenja toe om samen iets te bakken. Alles zonder suiker, dus very healthy :P. Regelmatig hebben we 's avonds een barbecue. Je hebt hier veel openbare barbecues waar je gratis gebruik van kunt maken. Gezien het weer heerlijk is, doen we dat ook!

Zaterdag 5 December, SINTERKLAAAAAAASSS! Jeeeeej! Het was de bedoeling om dit met de huisgenoten van Nicole te vieren, maar jammer genoeg moesten zij allemaal werken.. We zijn deze dag naar Monington Peninsula geweest, hier hebben ze een prachtig strand met heldere blauwe zee. Eindelijk een mooi strandje haha. Einde van de dag zijn we weer terug naar Melbourne gedaan en hebben we zelf Sinterklaas gevierd. We hebben lekkernij gebakken en fifty shades of grey gekeken haha.
Zondags heb ik bij Suzan en Svenja hun kerstboom mee uitgezocht en opgetogen, heel gek met 30 graden.... Maar hij is mooi geworden hoor!

Zaterdag 19 December, Philip Island. Dit weekend ben ik met Nicole naar Philip Island geweest. Dit weekend was het eigenlijk te warm om iets te doen. Bij aankomst zijn we als eerst naar het Koala conservation centre geweest. Vanwege de hitte en kans op bosbranden was een stuk van het park helaas dicht. Maar we hebben de koala's gespot hoor, schattige beestjes.. Verder hebben we deze dag lekker gerelaxt op het zwembad. 's Avonds zijn we naar de pinguïn parade geweest. Na zonsondergang komen hier de pinguïns aan op het strand. Zo schattig en komisch om te zien hoe ze op komen, het duurt best lang maar dat komt omdat ze bang zijn dat ze opgegeten worden.
Zondags zijn we naar het Wild life park geweest. Ook hier zaten weer koala's, maar het toppunt was toch wel dat we hier kangoeroes hebben gevoerd! Zooooo gaaf! Van groot tot klein tot mama's met kleine joey's in hun buidel.. (foto's komen nog!)


Laat ik mijn verhaal eindigen met een stukje over mijn 'werk'. Daar ben ik tenslotte voor naar Australië gekomen haha. Ik heb het erg naar mijn zin bij deze familie. Ze zijn zo lief! Eérste kerstdag ben ik ook uitgenodigd om met hun kerst te vieren. Natuurlijk heb ik hier geen nee op gezegd! Ruby en Otis doen het super goed! Ruby leert steeds meer nieuwe wijze woorden, lekkere intelligente tante. Otis kan inmiddels lopen, heel fijn daar kan ik nu de hele dag achter aan rennen haha. Verder probeert hij op het moment alles uit wat wel en niet mag en hoe ver hij kan gaan. Hij probeert overal op te klimmen en gooit met het speelgoed in het rond. Heerlijk die ontdekkingsleeftijd!! Shirley is nog 1 dag bij ons om voor Jensen te zorgen.. Daarna heb ik 2 weken vakantie en na de vakantie is het mijn taak om ook voor Jensen te gaan zorgen. Jippieeeeee, kan niet wachten!

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Dikke knuffel van mij!

  • 22 December 2015 - 13:37

    Conny:

    Hoi Selina,

    Wat een heerlijk verhaal heb je toch weer geschreven. Gun het je zo dat je het leuk hebt, maar er zullen ook zeker mindere dagen bij zitten zoals we die in Nederland ook allemaal kenen.
    Wat heb je al veel gedaan meisje, zo leuk om te lezen.
    Geniet er nog van, je bent een kanjer!x

    Groetjes,
    Conny

    ps. natuurlijk een onvergetelijke kerst en een fantastisch 2016!

  • 22 December 2015 - 19:31

    Helma Van Ham:

    Wat een prachtig land en wat maak je super leuke dingen mee!!!Ben blij dat het je zo bevalt!Hele fijne kerstdagen en voor 2016 veel geluk en vooral gezondheid!!Een mega grote knuffel!!!XXXXXXX

  • 24 December 2015 - 21:58

    Selina:

    Ah dankjewel Conny!
    Ik heb het hier ook echt super naar m'n zin!
    Inderdaad ook al wel m'n mindere dagen gehad, maar dat hoort er bij.. Vooral de decembermaand.
    Dankjewel! Voor jullie ook natuurlijk!

    Ja super mooi land tante Helma!
    De wegen bestaan ook veel uit 'heuvels' en elke keer denk ik: 'oke, wat voor verassingsuitzicht komt er nu' hihi.
    Dankjewel! Voor jullie ook!!


    Dikke knuffel

  • 28 December 2015 - 09:47

    Els Lossez:

    Hallo Selina,
    Wat een leuk verslag weer!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt
    Zou bijna vergeten dat je ook moet werken he!
    Nou nog veel plezier en een fijne jaarwisseling!
    Veel liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2016

Toe aan vakantie......

30 Mei 2016

Goede versie, READY-STEADY-GO!

02 April 2016

Het grote afscheid.

20 Januari 2016

Happy New Year!

22 December 2015

Halfway there....
Selina

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4449

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: